YouTube in 2020
Demo’s, vlogs, tutorials, testimonials, interviews, webinars en bedrijfsfilms. YouTube is uitgegroeid tot een van de meest populaire websites voor het plaatsen en delen van video’s. Het is na Google de meestgebruikte zoekmachine. Voor sommigen is het gebruik van de site puur hobbymatig. Anderen verdienen er hun brood mee door vlogs te maken en te delen. En bedrijven zien hun kans om in contact te komen met hun doelgroep.
Ben je op zoek naar een betaalbaar webdesign bureau? Wij zijn gespecialiseerd in webdesign, web development en zoekmachine optimalisatie,
Derde deel van deze reeks
In de vorige edities deelde ik een overzicht van interessante feiten en cijfers over de platformen Facebook en LinkedIn. Natuurlijk mag in dit rijtje YouTube niet ontbreken. Al jaren hoort YouTube bij de top van populaire socialmediaplatformen. In de onderstaande infographic van Hootsuite zijn 10 weetjes gevisualiseerd over het gebruik van YouTube in het afgelopen jaar. Net als bij LinkedIn en Facebook, zijn de cijfers over YouTube gebaseerd op het gebruik van van Amerikaanse gebruikers.
De gemiddelde YouTube-gebruiker
Wist je dat op YouTube maandelijks 2 miljard bezoekers inloggen? Daarvan is 81 procent tussen de 15 en 25 jaar. Gebruikers zijn dagelijks zo’n 11 minuten op de site aanwezig om video’s te plaatsen en/of te kijken. Bij bijna driekwart van de bezoekjes gebeurt dat via een smartphone.
Nieuwe manier van tv-kijken
Uitgekeken raak je als gebruiker nooit, want iedere minuut wordt voor 500 uur aan nieuwe video’s gepubliceerd. Het platform is voor mensen tussen 18 en 34 jaar een vervanging voor het traditionele televisiekijken: de website staat op de tweede plaats van meestgebruikte manieren om video’s een tv-scherm te bekijken. Voor bedrijven een kansrijke manier om omzet te genereren; in de Verenigde Staten is YouTube dit jaar goed voor 5,5 miljard omzet aan advertenties.
Benieuwd naar de andere cijfers over het gebruik van YouTube? Scrol naar beneden om de infographic te bekijken. Voor een groter exemplaar klik je op de afbeelding.