HET LAATSTE NIEUWS.
Lees hier het laatste nieuws en interessante weetjes over webdesign, trends, templates en tools.
7 tips voor B2B leadgeneratie
Ben jij ondernemer, marketeer of sales actief in de B2B? Dan is een belangrijk onderdeel van je baan ongetwijfeld: leadgeneratie. Zonder leads geen business nietwaar? Natuurlijk wil je ook dat je product, dienst en organisatie bekend zijn bij je potentiële klant en dat ie weet waar je voor staat. Maar voor veel B2B ondernemingen is leadgeneratie prioriteit nummer 1.
Wil je een nieuwe webshop of website laten maken of je site vervangen? Wij helpen je graag verder!

Maar het genereren van waardevolle B2B leads is in deze wereld van ‘infobesitas’ niet eenvoudig. Of toch wel?
Met de 7 krachtige B2B leadgeneratie tips in deze blog vergroot je in ieder geval aanzienlijk je kansen.

  1. Maak zoveel mogelijk persoonlijk contact
  2. Gebruik de kracht van livechat
  3. Gebruik marketing automation
  4. Zet je websitebezoekers om in leads
  5. Begin met geven
  6. Maak van je beste klanten je beste ambassadeurs
  7. Zorg voor meer online reviews

1. Maak zoveel mogelijk persoonlijk contact

Natuurlijk is het makkelijk om bij vragen van potentiële klanten even snel een mailtje of app-je te sturen. Maar het is ook een kans om beter en persoonlijker contact te maken. Als een fysieke afspraak te veel tijd kost of nog niet opportune is, kan je ook kiezen voor een videocall, webdemo of telefonische kennismaking.

2. Gebruik de kracht van livechat

Ook al heb je er alles aan gedaan om je propositie zo duidelijk mogelijk te maken op je website. Sommige bezoekers kunnen soms niet vinden waar ze naar op zoek zijn. Veel klanten geven de voorkeur aan live chat voor supportvragen, en zijn bovendien vaak meer tevreden met het resultaat.

“Kan ik u ergens mee helpen of kijkt u even rond?”

Experimenteer ook met het zelf starten van de chat. Proactief. Sommige websites doen dit al als je 1 seconden op hun homepage zit, maar er zijn ook volop kansen om zowel het moment als de boodschap aan te passen aan de bezoeker op je site.

Denk daarbij bijvoorbeeld aan:

  • op welke pagina (op de prijspagina of juist op een vacature)?
  • hoe lang (net geladen of al 2 minuten aan het lezen)?
  • waar komen ze vandaan (zowel interne links als externe)?

Tip: als je een online advertentiecampagne draait, weet je vaak nog beter de achtergrond van zowel de doelgroep als de trigger om te klikken. Maak daar gebruik van in zowel je reactieve als proactieve chat!

Wil je opvolging kunnen geven aan een chat, schroom dan niet om ook een e-mail adres te vragen!

b2b leadgeneratie Afbeelding2

3. Gebruik marketing automation

Ben je al bezig met het op de juiste manier verzamelen van e-mailadressen? Als dat nog niet zo is, probeer dit zo snel mogelijk te doen. Wanneer je eenmaal een e-mailadres hebt verkregen kan je marketing automation gebruiken om die leads te onderhouden en meer data te verzamelen. Gebruik de beschikbare data om specifieke boodschappen te sturen naar de verschillende groepen. Laat je boodschap afhankelijk zijn van je data en bijvoorbeeld de fase in de customer journey van deze specifieke prospect.

Leestip: De 12 belangrijkste Marketing Automation Trends van 2020

4. Zet je websitebezoekers om in leads

Wist je dat gemiddeld slechts 2% van websitebezoekers contact opneemt met het betreffende bedrijf? De hoogste tijd dus om ook die andere 98% in kaart gaat brengen.

Met een tool zoals Leadfeeder ben je in staat om te zien welk bedrijf je website heeft bezocht, welke pagina’s ze hebben bezocht, hoe lang etc. Vanuit de app kun je ze direct in je CRM zetten en een activiteit voor sales aanmaken.

Het in kaart brengen van jouw websitebezoekers is een belangrijk onderdeel van elke online leadgeneratiestrategie. Zo kun je ook goed in de gaten houden hoe effectief je online advertising campagne nu echt is. Doe je dit nog niet? Probeer Leadfeeder 14 dagen gratis. Disclaimer, ik ben zelf werkzaam bij Leadfeeder, bijkomend voordeel: ik help je graag om het maximale uit leadfeeder te halen, dus aarzel niet om me te contacten (en schrik niet als ik graag een demo geef).

Leestip: De 14 online advertising trends voor 2020

5. Begin met geven

Een effectieve manier om leads te genereren via je website is door waardevolle content weg te geven. Denk aan best practices, benchmarks, speciale data of een handige tool. Zorg er wel voor dat je daadwerkelijk waarde creëert.

Er zijn teveel sites die nog net niet brullen: “je geld of je leven” maar wel kiezen voor “je e-mail voor een gratis e-book”, om vervolgens een “e-book” sturen van zeer bedenkelijke kwaliteit. Wellicht heb je dan wel een e-mail adres, maar van iemand die vervolgens niet echt of zelfs echt niet enthousiast is over je.

Privacyvoorkeuren
Wanneer je onze website bezoekt, kan deze informatie van bepaalde services via je browser opslaan, meestal in de vorm van cookies. Hier kunt je je privacyvoorkeuren wijzigen.
× Heb je een vraag? Available from 06:00 to 23:59